۱۳۹۲ شهریور ۲۸, پنجشنبه

برون‌سپاری – بر روی نقاط قوت خود تمرکز کنید

کمپانی‌های زیادی به منظور حفظ تمرکز بر روی تولیدات خود و پیشرفت‌های آن و صلاحیت‌های اصلی تشخیص داده اند که برون‌سپاری یک راه موثر و اقتصادی برای مدیریت فرایندهای تجاری خاص است.

شرکت‌های موفق معمولا یک شیوه را در پیش می‌گیرند و بر روی تجارت و میزان قدرت خود تمرکز می‌کنند. افراد موفق هم به همین گونه عمل می‌کنند. آنها بر روی تجارتشان و نقاط قوت‌شان تمرکز می‌کنند.

کتاب “کشف نقاط قوت و توانمندی‌های خود” اثر مارکوس باکینگهام و دونالد کلیفتون این شیوه را پیشنهاد می‌دهد: به جای از بین بردن نقاط ضعف خود بر روی افزایش قدرت‌تان تمرکز نمایید. در غیر اینصورت شما در حوزه کاری خود فرد متوسطی خواهید شد. هیچ کسی اشتیاقی برای خرید یک جنس متوسط ندارد. اما مردم برای دیدن محصولات عالی شما حاضرند کلی هزینه کنند و از سرتاسر دنیا برای دیدن محصول تک و بی‌نظیر شما بیایند.

همه ما آدمها در خیلی از کارها ضعیف عمل می‌کنیم یا متوسط اما نکته مهم اینجاست که هر کدام در انجام یک کار خاص بی‌نظریم. وظیفه ما شناسایی کاری است که در آن استعداد بالا و خاصی داریم. و اینکه روی همان برنامه ریزی کرده و عمل کنیم.

هیچ نظری موجود نیست: